Založit novou webovou stránku nebo e-shopChci nový web
Vytvořeno službou WebSnadno.cz  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek
aktualizováno: 05.01.2010 10:55:44

RALLY.NAFOCENO.CZ

zákaz prořezávání gum



Zakázat prořezávání gum je na kriminál!

Třetí vítězství v letošní sezóně bylo zároveň čtvrtým argentinským vítězstvím v řadě. Jaký z toho máš pocit?
Nebylo to tak jednoduché. Závodilo se v pekelných podmínkách a to zejména v sobotu. Na některých místech bylo na trati až dvacet centimetrů bláta! Kromě chvilkové ztráty koncentrace jsem byl pod mnohem menším tlakem než v úvodu závodu, kdy Hirvonen letěl jako raketa. Jeho show naštěstí netrvala dlouho. Na konci závodu už to bylo pro mě dobré. Jsem v čele šampionátu a získali jsme šestnáct bodů do značek, díky čemuž jsme se dostali těsně za vedoucí Ford.

Jak sis vysvětloval svůj čas z první erzety, kdy jsi na vítězného Hirvonena ztratil padesát vteřin?
Mysleli jsme si, že šlo o chybu časomíry. Útočil jsem, ale přesto jsem byl poražen na hlavu. Po krátké analýze jsem ovšem dospěli k názoru, že to bylo vzhledem k podmínkám na trati a minimální přilnavosti docela možné.

Myslíš si tedy, že Citroen je na tom v souvislosti s výkonem vozu o něco hůře než Ford?
Je to možné. Jedna věc je v každém případě jistá – v posledních dvou soutěžích jsme nijak nedominovali. Ani v Mexiku, kde nás Jari-Matti Latvala přinutil jet jako blázni. A ani tady v Argentině, protože je zjevné, že by nám Hirvonen zkomplikoval život mnohem více, kdyby nemusel odstoupit ze soutěže.

Na jakých technických vylepšeních aktuálně pracuje tým Citroen?
Dokážu si představit, že naši inženýři usilovně dřou na všech frontách. Neustále se pracuje na malých vylepšeních. Vím, že na Sardinii budeme mít k dispozici nové tlumiče.

O víkendu jsi poprvé ostře vystoupil proti pravidlu týkajících se pneumatik, které týmy nutí používat jednotný typ, ať už jsou podmínky jakékoliv. Doufáš, že Tě někdo vyslyší?
Musel jsem už něco říci, protože si myslím, že se situace stala naprosto neúnosnou a stupidní. Nutit jezdce, aby v blátě museli jet na tvrdé směsi je už samo o sobě nepříliš chytré, ale zakázat prořezávání pneumatik, které by zlepšilo ovladatelnost vozů v takových extrémních podmínkách, je na kriminál! Přiznávám, že nerozumím lidem z FIA, kteří tvrdí, že jejich prioritou je bezpečnost. Prořezání gum nestojí vůbec nic. Tak proč ohrožovat jak posádky, tak i diváky? To máme čekat, až dojde k průšvihu? Mluvil jsem o tom s jezdci. Piloti Subaru se mnou ve všem souhlasí. U Fordu mi řekli, že nemůžou mluvit…

Příští závod se uskuteční v Jordánsku. Z pozice lídra šampionátu budeš na neznámou trať vyrážet jako první. Myslíš si, že Tě to může nějak znevýhodňovat?
Zatím nemám zdání. Nikdy jsem v Jordánsku nebyl. Dani Sordo se už v minulosti zúčastnil tamějších seznamovacích jízd a říkal mi, že se jedná o šotolinu s minimem kamenů

sebastienloeb.com

TOPlist